N-VA Ieper opent campagnehuis en stelt programma en kandidaten voor

Op 25 september 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Ieper - Het bestuur van N-VA Ieper heeft het campagnehuis in de Steurstraat 4 officieel geopend op maandag 24 september. Het campagnehuiszal vanaf dinsdag 25 september tot en met zondag 14 oktober iedere avond geopend zijn tussen 18u en 21u en tijdens het weekend op zaterdag van 9u tot 13u. Ieperlingen die vragen of suggesties hebben over onze Kattenstad of gewoon een babbeltje willen slaan met bestuursleden zijn steeds welkom.

Schepen en lijsttrekker Eva Ryde: “N-VA Ieper gaat met een volledige lijst naar de kiezer met 27 nieuwe en gemotiveerde kandidaten uit alle leeftijden. De kandidaten wonen verspreid in Ieper en haar deelgemeenten. De gemiddelde leeftijd van de lijst is 45 jaar en de lijst telt ondermeer 6 jongerenkandidaten. Ze hebben verschillende achtergronden, van een tandarts tot een huismoeder en van horeca-uitbaters tot landbouwers. De lijst telt onder andere ook 3 kandidaten afkomstig uit Wit-Rusland, Oekraïne en Guinee; mensen die zich volledig achter ons N-VA-programma scharen.”

Bernard Van Isacker, voorzitter van N-VA Ieper: “Het is vandaag een historische dag. De N-VA gaat voor de eerste keer alleen naar de kiezer in Ieper. We willen op deze manier veel meer wegen op het beleid. Duidelijk is dat op 14 oktober de Ieperling de toekomstige koers van onze stad en deelgemeenten kiest!

N-VA Ieper staat klaar met 6 stevige speerpunten voor een Ieper dat meer beweegt en bruist. Deze speerpunten zijn onder andere gebaseerd op onze enquête die deze zomer werd verspreid naar alle Ieperlingen. Daaruit bleek heel duidelijk dat wie in Ieper woont en leeft, goed aanvoelt wat er beter kan en waarover lokale politiek gaat. Met 50 concrete voorstellen willen we Ieper nog meer in beweging zetten.”

Een greep uit de 50 concrete voorstellen, op basis van de 6 speerpunten:

1. Ieper, een sterk merk

* Met inspraak van de bewoners maken we werk van de heraanleg van dorpskernen zoals Brielen, Vlamertinge en Boezinge.
*We gaan voor wekelijkse ophaalbeurten van restafval tijdens de zomer.

2. Ieper, een veilige stad

*We werken een doordacht lichtplan uit.
*We investeren in extra mobiele camera’s.

3. Ieper, een warme stad

*We bouwen een meldpunt tegen vereenzaming uit.
*We stimuleren en ondersteunen de privé-opvang van kinderen.

4. Ieper, een vlotte stad

* We ontwikkelen de oude site (9 hectaren) van het goederenstation voor jong en oud mits een goede verkeersafwikkeling eerst op punt staat.

* We investeren in fietsinfrastructuur zodat het veilig fietsen wordt in Groot-Ieper. Voorbeeld: fietspad van Elverdinge naar Zuidschote en van Elverdinge naar Brielen. Ook oude fietspaden pakken we aan.

5. Ieper, een welvarende stad

* We laten winterterrassen toe en schaffen de terrasbelasting in de deelgemeenten af.
* We maken werk van een financieel gezonde stad zonder de belastingen te verhogen.

6. Ieper, een levendige stad

* We maken werk van een nieuw skatepark.
* We onderzoeken de mogelijkheid van een openluchtzwembad of zwemvijver naast het huidig zwembad.

Het volledig programma: https://ieper.n-va.be/verkiezingen/programma

De kandidatenlijst: https://ieper.n-va.be/verkiezingen/kandidaten

(Voor de volledige groepsfoto klik rechts bij bijlagen)