Jo Flamen

Bestuurslid

N-VA Ieper gaat met een voltallige lijst naar de kiezer. Vandaag stellen we u Jo Flamen voor, 50 jaar, uit Ieper.

JO FLAMEN, plaats 18

Jo Flamen woont samen met zijn echtgenote Charlotte en zijn nieuw samengesteld gezin van 5 kinderen in Ieper. Afgestudeerd als gegradueerde in de marketing was hij ook steeds in deze richting werkzaam.

Na een 'carrière switch' en de nodige opleidingen is Jo nu professioneel actief als reflexoloog en lichaamstherapeut. Zijn patiënten helpt hij zowel bij fysieke pijn, als bij mentale moeilijkheden zoals slaapstoornissen, burn-out, stress, ... Aansluitend baat hij ook een privé Bed & Badhuis uit waar de gasten volledig tot rust kunnen komen en genieten van deugddoende behandelingen.

Jo kwam voor zijn grote liefde vanuit het 'verre' Roeselare, en heeft zich perfect 'gesettled' in Ieper en heel wat Ieperlingen hebben in de loop de jaren hun weg gevonden naar de rust die Jo hen geeft.

Als inwoner leert men echter ook de minder fraaie kantjes ontdekken van Ieper en die moeten dan ook zo snel mogelijk aangepakt worden. Jo: "De voetpaden van vele straten en buurten in Ieper lijken wel aan hun lot overgelaten met als gevolg struikelpartijen van jong én vooral oud. Met het ongenoegen wordt geen rekening gehouden. Er moet daarom, zoals N-VA Ieper als eerste voorstelde, zo snel mogelijk een budget worden vrijgemaakt om reparaties uit te voeren tot men een langetermijnoplossing heeft. Bovendien moet men pro-actief op zoek gaan naar alle euvels en niet afwachten tot er zich weer een valpartij voordoet."

De stads-slogan “Iedereen Ieper” strookt daarom niet geheel met de werkelijkheid volgens Jo: "Heel wat Ieperlingen voelen zich in de steek gelaten. Iedereen moet zich hier goed voelen en daarom streef ik samen met de N-VA naar meer inspraak van de burger in het beleid!"