Vervanging bij N-VA Ieper in het Bijzonder Comité voor de sociale dienst

Op 22 december 2021, over deze onderwerpen: Afdelingswerking, Bestuur

Ieper – Ben Glorieux, ondervoorzitter van N-VA Ieper, neemt het mandaat in het Bijzonder Comité voor de sociale dienst over van Alain Vansevenant. Bevoegd schepen voor Welzijn Eva Ryde: “Deze wissel was zo afgesproken in het begin van de legislatuur. In het Bijzonder Comité voor de sociale dienst bespreken we de persoonlijke situaties voor mensen die het moeilijker hebben in Ieper en hulp kunnen gebruiken.”

Het bijzonder comité is onder meer bevoegd voor de individuele dossiers inzake maatschappelijke dienstverlening en maatschappelijke integratie. Op dinsdag 21 december legde Ben Glorieux de eed af als nieuw lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst. Ben Glorieux vervangt Alain Vansevenant die de deze taak de voorbije 3 jaar op zich nam. De aanstelling van Ben Glorieux is tot eind 2024.

Schepen Eva Ryde is voorzitter van het Bijzonder Comité voor de sociale dienst: “We zetelen met 9 leden. Het spel van de oppositie en meerderheid spelen hier maar weinig een rol. We beslissen steeds unaniem, na het uitwisselen van de verschillende visies. Op een humane en correcte wijze behandelen we de vragen. We zoeken altijd naar een ondersteuning op maat van elke situatie, om mensen echt terug op weg te helpen.

Alain Vansevenant: “Ik heb het bijzonder graag gedaan. Het was een mooie ervaring. Er zijn ook hoorzittingen waarbij we rechtstreeks in gesprek gaan met de mensen die steun aanvragen. Het geeft voldoening dat je deze mensen kan helpen. Het is wel de bedoeling om samen met de dienst Welzijn ervoor te zorgen dat de periode van ondersteuning tijdelijk is. Dat is steeds het opzet, zonder mensen in de steek te laten. Naast mijn dagelijkse bezigheden als uitbater van Sint-Arnoldus in de Menenstraat, blijf ik uiteraard actief bij N-VA Ieper.”

Ben Glorieux woont met zijn gezin in Elverdinge en werkt reeds geruime tijd als fractiesecretaris voor de 7 N-VA-provincieraadsleden in de West-Vlaamse provincieraad. “Ik dank het bestuur van N-VA Ieper voor deze kans om in het BCSD-comité te zetelen. Ik ben enorm benieuwd en hoop veel bij te leren. Ik ben alvast sociaal ingesteld”, besluit ondervoorzitter Ben Glorieux.