Terugblik nieuwjaarsreceptie N-VA Ieper 4 februari 2024

Op 5 februari 2024, over deze onderwerpen: Afdelingswerking, Bestuur, Verkiezingen 2024

Bijna 80 leden en sympathisanten mochten we verwelkomen op onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie die doorging in OC 't Riet in Zillebeke op zondag 4 februari 2024 met gastsprekers Eva Ryde en Maaike De Vreese. Chiro Zillebeke zorgde voor de perfecte bediening!

Voorzitter Bernard Van Isacker deed het welkomstwoord. In het inleidend woordje had Bernard het over kartel Team Ieper (CD&V, Open VLD & N-VA) waarvan schepen Dimitry Soenen kopman is voor de N-VA.

Maaike De Vreese komt in juni '24 op voor het federaal parlement vanop de 2de plaats & is tevens ook lijsttrekker voor de N-VA in Brugge bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober '24. Als Vlaams Volksvertegenwoordiger focuste ze zich de voorbije legislatuur voornamelijk op integratie en inburgering, arbeidsmigratie, transmigratie, de haven van Zeebrugge, lokale economie en kernversterking.

Daarnaast kwam ook onze schepen Eva Ryde aan het woord, die kandidaat is voor het Vlaams Parlement vanop de 2de plaats.  Thema's zoals kinderopvang, zorgbeleid voor andersvaliden, ouderen & psychisch kwetsbaren, integratie van nieuwkomers en de reorganisatie van de sociale huisvesting liggen haar nauw aan het hart.

Ondervoorzitter Ben Glorieux sloot af en riep alle kandidaten naar voren die op de lijsten voor Vlaams Parlement, Federaal Parlement en Europa zich verkiesbaar stellen (zie foto vlnr): An Capoen (Brugge) op plaats 5 Kamer, Maaike De Vreese (Brugge) op plaats 2 Kamer, Benedikte Demunck op plaats 10 Europa, tevens ook schepen in De Pinte in Oost-Vlaanderen, gemeenteraadslid Pieter-Jan Verhoye uit Wingene op plaats 3 bij de opvolgers Kamer, provincieraadslid Wim Aernoudt uit Gistel op plaats 7 Kamer, Jan Van Bruwaene uit Poperinge op plaats 14 Vlaams Parlement, schepen Eva Ryde op plaats 2 Vlaams Parlement en Menens schepen Virginie Breye op plaats 11 Kamer.

PS: Om van dit verkiezingsjaar met maar liefst twee campagnes een succes te maken, kunnen onze bestuursleden, kandidaten en mandatarissen alle hulp gebruiken. Wilt u een verkiezingsbord plaatsen of een raamaffiche uithangen? Of helpt u graag mee met het bussen van folders? Laat het dan zeker weten aan één van onze bestuursleden of contacteer ons via ieper [at] n-va.be.

Bedankt allen om met ons te klinken op het nieuwe jaar in Zillebeke. In 2024 strijden we samen verder voor onze Vlaamse welvaart!

Met Vlaamse groeten

Het bestuur van N-VA Ieper

Bernard Van Isacker, Eva Ryde, Dimitry Soenen, Jo Flamen, Jan Delie, Ben Glorieux,
Brecht Lottegier, Wouter Goudeseune,  Alain Vansevenant, Jef Vanhove, Jay Navas Navarro,