Kamerlid Theo Francken op bezoek in Ieper

Op 6 februari 2023, over deze onderwerpen: Afdelingswerking, Bestuur, Leefmilieu & Landbouw

Kamerlid Theo Francken was dit weekend te gast in Ieper.

Kamerlid Francken legt krans neer op de Last Post, tapt pintjes in Club Riba op de Vismarkt in Ieper en is gastspreker op de nieuwjaarsreceptie in Elverdinge.

“Kamerlid en burgemeester van Lubbeek Theo Francken was dit weekend te gast in Ieper op uitnodiging van de lokale afdeling,” aldus ondervoorzitter Ben Glorieux van N-VA Ieper. “Hij sliep in Hotel Ariane met zijn gezin. Om 20u heeft hij de Last Post bijgewoond en een krans neergelegd met zijn zoon. Hij sprak tijdens de Last Post de Exhortation uit, een passage uit het gedicht For the Fallen van de Britse dichter Laurence Binyon. Schepen Dimitry Soenen en voorzitter Bernard Van Isacker hebben namens N-VA Ieper tevens een krans neergelegd.”

“Om 23u heeft Theo nog pinten getapt in Club Riba, een populair danscafé in de Westhoek. We hebben de bomvolle Riba getrakteerd en we zochten nog een ervaren tapper”, lacht Glorieux.

“Zondag verwelkomden we 180 mensen op de nieuwjaarsreceptie van N-VA Ieper in OC Den Elver in Elverdinge. Kamerlid Theo Francken sprak over allerlei thema’s, over oorlog en vrede maar ook over landbouw. Het is goed dat de landbouwers zich laten horen op een vreedzame manier. We hopen binnenkort op een definitief stikstofakkoord waarbij alle partijen zich kunnen in vinden. Een oplossing moet er sowieso komen want nu zijn heel wat vergunningsaanvragen geblokkeerd. Landbouwers weten op dit moment niet of ze wel of niet moeten investeren in hun bedrijf,” aldus Glorieux, die tevens ook fractiesecretaris is voor de N-VA in de West-Vlaamse provincieraad.

De nieuwjaarsreceptie van N-VA Ieper kon enkel alleen maar een succes zijn door de inzet van alle bestuursleden van N-VA Ieper.

Ook volgende mensen en verenigingen willen we in de bloemetjes zetten:

*De Chiro van Vlamertinge voor bedienen van de bar.

*Traiteur Dieter Vindevogel uit Elverdinge voor de Vlaamse Breughelmaaltijd.

*Carpevino uit Elverdinge (Johan Carpentier) voor het leveren van de schuimwijn.

*De dorpsraad Elverdinge (zaalverantwoordelijke Firmin Rousseeuw) om den Elver te gebruiken.

*Stefaan Vanoplynes uit Boezinge voor het leveren van de Leeuwentoren.

*Multi-Flora Vlamertinge: Henk en Claudine voor het leveren van de leeuwenbloemen.

Het gezin van Kamerlid Theo Francken kreeg een Leeuwentoren als geschenk. Dit is een typisch Iepers geschenk en is een mengeling tussen petanque en kubben. Ideaal om te spelen als gezinsspel. Zijn vrouw An mochten we natuurlijk niet vergeten en kreeg een ruiker Vlamertingse bloemen. Theo zelf kreeg een grote fles Paulinebier cadeau, dit is een Elverdings bier van (traiteur) Dieter Vindevogel en Heleen Glorie om hun dochtertje Pauline op een gepaste manier te herdenken.

Bekijk hier alle foto's!