Minister Weyts investeert bijna 450.000 euro in basisscholen Vlamertinge en Voormezele

Op 4 mei 2020, over deze onderwerpen: Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert via het Agentschap voor infrastructuur in het Onderwijs (AGION) bijna 450.000 euro in basisscholen Vlamertinge en Voormezele. Vlaanderen investeert deze regeerperiode een half miljard extra in schoolinfrastructuur. Die investeringsgolf zal ook in Ieper voelbaar zijn. “We zijn verheugd met dit nieuws. Alle credits voor de scholen want zij dienen deze dossiers in bij Agion,“ aldus bevoegd schepen van Onderwijs Eva Ryde.

Scholen uit het gemeentelijk, stedelijk en provinciaal en vrij onderwijs kunnen financiële steun krijgen van de Vlaamse Overheid om schoolgebouwen te bouwen of te renoveren. Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Daarmee investeert minister Weyts deze legislatuur 3 miljard euro in scholenbouw. De focus ligt in de eerste plaats op het secundair onderwijs, waar de noden het hoogst zullen zijn. Maar natuurlijk blijft er ook oog voor de andere noden.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert nu via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) bijna 291.000 euro in de vrije basisschool in Vlamertinge en ruim 158.000 voor de school in Voormezele.

“Bouwen aan scholen is bouwen aan de toekomst. Ook in coronatijden blijven we volop investeren in die toekomst.”, zegt Weyts. "We zijn verheugd met dit nieuws. Alle credits voor de scholen want zij dienen deze dossiers in bij Agion,“ besluit bevoegd schepen van Onderwijs Eva Ryde.