Eerste plogging in Hollebeke levert 4 volle vuilniszakken op

Op 3 februari 2020, over deze onderwerpen: Afdelingswerking, Leefmilieu & Landbouw

Op zondag 2 februari werd de eerste plogging georganiseerd in Ieper, met name in Hollebeke. Plogging is afval verzamelen tijdens het lopen. Tijdens de ronde van 5 km werden maar liefst 4 volle vuilniszakken verzameld door de N-VA bestuursleden Brecht Lottegier, Ben Glorieux, en Bernard Van Isacker. Ook het Jong N-VA lid Ludo Tack deed mee.

N-VA Voorzitter Bernard Van Isacker: "De Kasteelhoekstraat moet zowat de vuilste straat zijn die we hebben gedaan, die alleen was goed voor anderhalve zak aan blikjes. Er is iemand die het blijkbaar normaal vindt hele plastiek zakken met lege blikjes zomaar te dumpen in de berm daar. Ze is nu opnieuw proper tot aan de brug."

De N-VA zal elke maand een Plogging organiseren en daarbij telkens een andere deelgemeente uitkiezen. Wil je op de hoogte blijven of ook meedoen, mail dan naar brecht.lottegier [at] n-va.be (subject: 'Ik%20Plog%20Mee!)  met als onderwerp: 'Ik Plog Mee!'. Er wordt geprobeerd om telkens een parkours van 5 km te lopen.

Op de foto van links naar rechts: Ben Glorieux, Ludo Tack, Bernard Van Isacker, Brecht Lottegier.