Buurtwerking LDC Ter Plekke Boezinge viert eerste verjaardag

Op 13 september 2023, over deze onderwerpen: Welzijn

Lokaal dienstencentrum Ter Plekke Boezinge viert op vrijdag 15 september haar eerste verjaardag. Met een receptie voor alle inwoners van Boezinge en Zuidschote wil Ter Plekke terugblikken op een succesvol jaar.

We zijn trots op wat we in een jaar tijd hebben bereikt. Ter Plekke is een ontmoetingsplek voor jong en oud geworden. Mensen kunnen er terecht voor een babbel, een spel, informatie, een drankje of een activiteit. Dienstverlening terug tot in de deelgemeenten brengen is een speerpunt van ons welzijnsbeleid, aldus ”Eva Ryde, schepen van Welzijn

In de afgelopen twaalf maanden organiseerde Ter Plekke verschillende activiteiten voor groot en klein, in samenwerking met lokale ondernemers, organisaties en verenigingen. Zo waren er wekelijkse wandelingen, een maandelijkse Samen Tafelen, een Repaircafé, een Speelstraat, D@te: digitaal advies, Boezinge op foto i.s.m. het Stadsarchief Ieper, een infomoment rond de wegenwerken in het dorp, enz.

Eva Ryde, schepen van Welzijn: “We willen Ter Plekke nog meer uitbouwen tot een centrale ontmoetingsplek voor de buurt. We werken samen met andere verenigingen, organisaties en lokale ondernemers  om nieuwe activiteiten te organiseren. We zijn er voor elke buurtbewoner en hebben extra aandacht voor mensen die wat verbinding missen.”

LDC Ter Plekke is een ontmoetingsplek voor jong en oud. Elke vrijdag tussen 8.30 en 16.30 uur kunnen inwoners van Boezinge en Zuidschote er terecht voor een babbel, een krant, een spel, informatie, een drankje, een activiteit of het stellen van een (hulp)vraag. Er is telkens een sociaal werker van Zorgnetwerk Ieper aanwezig om te helpen met persoonlijke vragen.

Op vrijdag 15 september vanaf 17.30 uur nodigt Ter Plekke alle inwoners van Boezinge en Zuidschote uit om mee het glas te heffen op het éénjarig bestaan. Er is een drankje, een hapje en livemuziek.