Willy Lemaire, sportief, gedreven met een warm hart voor Ieper en voor mensen

Op 22 september 2014, over deze onderwerpen: Afdelingswerking

- Gemeenteraadslid sedert verkiezingen 2012
- OCMW-raadslid sedert 2006
- ° 13/07/1947 (66 jaar)

Willy heeft na meer dan 600 atletiek wedstrijden terecht de bijnaam Marathon Willy verkregen. Een deel van die vele marathons liep hij voor een goed doel(AZG). Hij begeleidt, naast andere sociale activiteiten als vrijwilliger wekelijks de jogging voor senioren in Ieper en steekt graag een handje toe bij de wandelingen in het WZC St.Jozef en Wieltjesgracht. De band met zusterstad WA Ghana ligt hem nauw aan het hart, dit door praktisch ter plaatse te helpen aan oa opfrissing van de bibliotheek en het oprichten van een speelplein.

Willy Lemaire

Na de verkiezingen van 2012 is Willy, als sportieve senior, voor het eerst gemeenteraadslid geworden voor het kartel CD&V/N-VA. Sedert 2006 en ook in de nieuwe legislatuur is Willy eveneens OCMW-raadslid. De politieke interesse dateert al van een hele tijd geleden. Naast kandidaat voor de Volksunie in de jaren 80, heeft Willy meegewerkt als secretaris aan de uitbouw van de N-VA afdeling van Ieper.

Willy LemaireAls OCMW-raadslid is Willy steeds aanwezig op de raadszittingen en andere commissies. Door de goede samenwerking met de andere raadsleden kan je resultaten halen. Alles wat het patrimonium aangaat is zijn ding, en de aangename kant als raadslid. De sociale dossier vallen veel zwaarder uit. Zo zijn o.a. 24 zorgflats op de site van het woon- en zorgcentrum Wieltjesgracht voor Willy een realisatie van het OCMW die kan tellen.